Väriloistoa vappuun!
Edestäpäin -68, -72 ja -68 Tuning.
Tämän -68 Jopon aihio oli erityisen huonossa kunnossa. Takahaarukka oli aika monella mutkalla ja ruostetta riitti, meinasin laittaa palasiksi koko rungon. Lopultakin syntyi kelpo Tuning malli 24", takanapa Shimano Nexus 7v, edessä napadynamo. Viereisessä kuvassa talvivarustuksessa yhdellä vaihteella. Kokoero 484->507mm ei juurikaan erotu. Tosin Falkonin takanavalla joutaa heittää vesilintua. Etuhaarukka on uusvanha ilmeisesti Jupiter Lomaan tarkoitettu, ydinputken pituus riittää juuri ja juuri Jopoon.
lauantai 28. huhtikuuta 2012
tiistai 3. huhtikuuta 2012
JOPO
Joillekin Jopoilukausi on alkamassa. Omalta osaltani nastarenkaat vaihtuvat kesäisiin Nokialaisiin. Tämän talven ajelin syksyllä rakentamallani 2010 Jopolla. Liekö tämä Suomen ensimmäinen IsoJopo? Tai tarkkaan ottaen toinen, kun tein pari vuotta sitten samanlaisen armyvihreän. 24" runkoon on asennettu 26"(559mm) kiekot. Nyt markkinoille tulleessa Isojopossa on 37*584 renkaat, eli vähän isompi ja Srammin 2-vaihteinen Duomatic. Tässä on alla Torpedon 2-vaihteinen Automatic, pidän siitä kovasti. Tavarateline on "pörkki" jälkikasvun mielestä, joten ei kelvannut. Levyrunkoinen -75 IsoJopo Duomaticilla sitten kelpasi.
Tein upean löydön!
Jopo Jumbo -75 sattui kohdalle ja kaupat syntyivät heti. Kilometrejä tälle ei ole juuri kertynyt, osat ovat niin kulumattomat. Alle on vaihdettu kapeammat Nokialaiset. Jumbo lienee niitä harvinaisempia Jopoja. Perusrakennehan on sama kuin PostiJopossa ja RahtiJopossa (havunvihreää väriä myöten) eli alle mahtuvat leveämmät niinsanotut matalapainerenkaat 54*584mm.
Ekojopo
Tämän talven ajot jäivät vähiin, kun nastarenkaat meni Ainoon. Tämä on aivan hulppea ajettava! Alla myös 2-vaihteinen Automatic ja napajarru edessä. EkoJopo palaa alkuperäiseen IsoJopo kuosiin, kuva alla. Tavarateline, rst-lokasuojat, kiekot, renkaat, etuhaarukka ja muutamia muitakin osia. Siitäpä tulee vaikka jollekin ekoyrittäjälle oiva mainos- ja kulkuväline.
IsoJopo on ollut käyttämättömänä tämän talvea, kun lukon avain oli kadoksissa; onneksi löytyi. Takakiekon ja satulan vaihto alkuperäiseen ja huolto. Sitten joku saa tästä hyväkuntoisen superorkkis Jopon alleen.
Joo, meni mukavalle kaverille tuonne Juicen kuntaan.
Juuri ennen RetroRide!:n alkua. Olisi siis ollut käyttöä itselläkin. No, löytyihän näitä keltaisia IsoJopoja sitten kaksin kappalein vuokrakäyttöön.
Päivitys 13.10.13.
Tein upean löydön!
Jopo Jumbo -75 sattui kohdalle ja kaupat syntyivät heti. Kilometrejä tälle ei ole juuri kertynyt, osat ovat niin kulumattomat. Alle on vaihdettu kapeammat Nokialaiset. Jumbo lienee niitä harvinaisempia Jopoja. Perusrakennehan on sama kuin PostiJopossa ja RahtiJopossa (havunvihreää väriä myöten) eli alle mahtuvat leveämmät niinsanotut matalapainerenkaat 54*584mm.
Ekojopo
Tämän talven ajot jäivät vähiin, kun nastarenkaat meni Ainoon. Tämä on aivan hulppea ajettava! Alla myös 2-vaihteinen Automatic ja napajarru edessä. EkoJopo palaa alkuperäiseen IsoJopo kuosiin, kuva alla. Tavarateline, rst-lokasuojat, kiekot, renkaat, etuhaarukka ja muutamia muitakin osia. Siitäpä tulee vaikka jollekin ekoyrittäjälle oiva mainos- ja kulkuväline.
IsoJopo on ollut käyttämättömänä tämän talvea, kun lukon avain oli kadoksissa; onneksi löytyi. Takakiekon ja satulan vaihto alkuperäiseen ja huolto. Sitten joku saa tästä hyväkuntoisen superorkkis Jopon alleen.
Joo, meni mukavalle kaverille tuonne Juicen kuntaan.
Juuri ennen RetroRide!:n alkua. Olisi siis ollut käyttöä itselläkin. No, löytyihän näitä keltaisia IsoJopoja sitten kaksin kappalein vuokrakäyttöön.
Päivitys 13.10.13.
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)