torstai 31. joulukuuta 2015

Jopo Rodeo


Toistakymmentä hiekkapuhallettua Jopoa on saanut nyt värin pintaan. Kaksi Jopo Rodeoiksi tulevaa aihiota jäivät viimeisiksi. Työläitähän ne ovat, mutta onpahan tullut harjoiteltua korjausmenetelmiä viime aikoina. Alkuperäisiä Rodeoita on huomattavan vähän ja niilläkin joskus poskettomat hinnat. Upea oman aikakautensa erikoisuushan Jopo Rodeo on. Varsinaista bulkkituotetta siitä ei koskaan tullut. Tuosta taas seuraa, että erillaisia malleja ja versioita on enemmän kuin muissa Jopoissa. Nimiäkin kertyi seitsenässä vuodessa Jopo Rodeo, Jopo Cross ja pelkkä Jopo(punainen alla). Nyt duunataan hiukan Rodeoita vähän pidemmässä juoksussa. Niistä kertomus tässä blogissa. Vuoden viimeinen tunti alkaa.

Tyyliä on menneiltä vuosilta
Kaksi viimeistä puhallettua odottavat edelleen aikaansa. Suunnittelu on kuitenkin jo käynnistynyt. Näissä kahdessa on munenlaista vikaa ja tuhoa tehty. Tyypillisesti rikotaan satulaputken runko, kun taito ei riitä ottamaan irti umpiruostunutta satulaputkea. Alla on toholla lämmitetty ja aukirevitty runko. Tavarateline oli viallinen. Tämän saa tehtyä lähes alkuperäisen malliseksi Rodeoksi.

1972 Jopo Rodeo aihio
Täystuhottu -71 metallinsininen runko. On yritetty tehdä jonkinlainen chopper. Satulaputki jumissa ja runko katkaistu. Takalokarin kaksi takimmaista kiinnikettä tuhottu. Tämän runko jatkuu edestä ja haarukkaputket takaa. Tulossa Jopo Rodeo 24" JoyRide-tuuning.

1971 Jopo Rodeo aihio